cajsadiva

Alla inlägg under maj 2011

Av cajsa jussila - 20 maj 2011 09:32


 Häromdagen var det dax för Dimis sista utvecklings samtal, innan sommarlovet..

 

fröken lade upp de mesta hon gjort under vår terminen..

en hel hög med böcker och häften! ih

 

  Hon visade upp  Två stora Prov,som  de nyligen haft,  i Matte & Svenska..

       

 

          Hon hade ALLA RÄTT på BÅDA PROVEN!!!   

 

Yiiiipiiiii så glad jag blev... Duktiga Unge!! hi

 

Fröken sa " Dimi är bland dom bästa" ..!!

 

De orden klingade så vackert i ens moders öra!!   hiihi

 

  Till hösten får hon en ny fröken.. de känns lite ledsamt , men samtidigt spännande.. " med  en ny fröken"    hi

        

 


Tog en bild på Dimi och hennes  fröken Kerstin..


som hon  haft sen 1a klass..

 

 


 


  

 Med skuttande steg och stort leende avslutades mötet!   


Nu till lite Andligheter...

 

Igår åkte Dimi och hälsade på hennes Brors familj...

    Deras hund hade fått söta små valpar... voff voff.. hi

 

jag skriver här  Dimis egna ord om vad som hände...

 

Vi satt och mös med hundarna ,jag och Linda..

Då såg jag plötsligt hur kontakten i väggen drogs ut!!  

 

Den föll i golvet så det hördes ett duns, Linda reagerade o tittade på mej  och sa, "vad var det?"..

 

Jag sa att det var kontakten som dragits ut från väggen...

vi båda stirrade på varandra och på kontakten som låg på golvet!

 

samtidigt kände jag en kall vind blåsa , och såg en dam..

hon bar en hatt...

 

Jag  och Linda bestämde oss för att ringa mamma(mej)

och berätta vad vi sett...

Linda såg inte damen, och jag ville inte skrämma henne..

 

Så jag sa inget, utan låtsades som att jag inget sett..

 

När jag kom hem berättade jag  för mamma ,om damen.

 

Hon kunde ej få fram något, men berättade för mej ,  att det tidigare varit en ande dam hos Linda o Kim..

 

Det var kanske henne jag såg!

 

jag blev  inte rädd, det är ju så vanligt för mej!

       

 

kram   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av cajsa jussila - 17 maj 2011 08:38


Tänkte börja denna morgon att berätta om de två kvinnliga guider  jag haft efter mej i helgen..

 

I meditationen tog dom kontakt... jag fyller alltid  mej med ljus o värme   ,  som ett  beskydd..

                                                  


             

 

Båda kvinnorna var ljusa o långa... och de båda bar klännning o hatt... eleganta kvinnor..

 

Den ena kvinnan var mer talför än den andra...

 

hon förmedlade att en yngre man stod o väntade på att få lämna ett budskap...

jag såg en liten skymt av honom..

en lång man med svart hår  i ca  30 års åldern..

 

Jag förstod inte riktigt vem han ville lämna budskap till..

Men den kvinnliga guide menade att han var ivrig!

 

Tyvärr  fick  jag nonchalera det hela, eftersom jag inte hade någon hos mej, att lämna något budskap till!

 

de kvinnliga guiderna sände mej även, ett budskap om att ta det lugnt..

det brukar betyda att jag ska "rensa" ... att jag fyllts med för mycket energier från  andra sidan!

 

På söndags morgonen tände jag en rökelse o rensade hela hemmet o mej själv.. Det är befriande!!

allt känns så  lättare inombords..

 

 

Så i går ringde en kvinna , bara  efter ett par minuter  in i samtalet, såg jag  den  mörka mannen ,skymta åter förbi!!

 

då förstod jag att de var till henne han väntat på att få sända ett budskap..

Det visade sej att mannen gått bort ,drygt 30 år gammal..   och kvinnan  som jag hade i  luren var hans tvillingsyster!

 

Samtalet blev starkt o känslosamt..  men mycket glädjande!

 

När jag senare mediterade , såg jag  de kvinnliga guiderna 

stå en bit bort.. men de stod ändå så pass nära , att jag såg dem le!    hi...        

                                        kram!

 

 

 

 

 

 

Av cajsa jussila - 16 maj 2011 11:23



God måndag..! trots en regnig morron så känns dagen härlig!

 

har mediterat en liten stund i morse... rogivande!!   

 

 

Har några själar som "hängt efter mej i helgen"... två kvinnor.. som stått på sej.. 

redan i går fick jag kontakt, o den avslutades i förmiddags ,under meditationen...


Lyssnade till lugna låtar under tiden... nice....   .......


 

I veckan lyssnade jag till Dimis skön sång...

Skolan hade familjedag, de flesta föräldrar o elever var på plats.. o som vanligt stod Dimi för solo sång!!

 

        

 

tralalalalalal-----    fina sommar visor..

alla barnen var så duktiga!....

 

       visa av låtarna svängde rejält!!   hihih

 

Tyvärr blev vädret inget vidare, skiftade snabbt.... Från en solig dag till en grå kväll.....

 

     Var ute med Lady när solen stod på topp...  

 

      underbara blomstrande träd..!!!

 

   idag  fattas solen.. tittade fram i förmiddags ,men nu skimrar den lätt bakom molnen..

 

Värmen e så viktig... Energi givande..!!

 

 Har  fått min  dagliga värme o energi ... genom min meditation...

 

Lägger alltid ljuset över mej... den lyser o värmer hela dagen! hih

 

          måndags kramar till er alla...   återkommer under dagen med helgens andligheter!

    

    

 

   

 

Av cajsa jussila - 12 maj 2011 08:16



Onsdagen gick i Solens o Vänskapens tecken! hi   

 

Fick besök av vännen Christine..  Onsdagar, har blivit

"våran dag"...    då brukar vi ses och umgås hela dan..

 

 I går satt vi i solen o njöt ,sen tillagade vi en god lunch...

 

Christine hade med sej en ica påse fylld me  godsaker!

 

              av detta gjorde vi en frisk god sallad!!

 

Som pricken över iet, blev det ett kallt vitt vin!

 

 

           

Många goa timmar med vänner min..   eftersom dagen var så solig o fin så blev det även varsin,

 Tropisk Drink..                    så  fräsch  !

 

 

Lite senare kom vännen Marie och gjorde oss sällskap!

 

     

Mycket skratt blev det när vi gick igenom, mina gamla album!    Vi var en härlig "tjejliga"  som hade galet kul ihop på 90 talet!...  de goa minnena som bara välde upp igår, gjorde att vi kände, att en  återträff måste bokas!

 

På mindre än en timme, hade vi  tjejernas telenr, sen var det bara att ringa !

Alla blev glatt överasskade...!  "åh va kul"  &  "jag e med" var en  återkomande mening  i varje samtal! hi

 

 i September  är återträffen bokad ... Många av oss har ej setts på måånga  år...

Har redan tagit fram  Partybilderna.. dom tar jag med! hi

Räknar med en fartfylld afton med mycket  skratt,  & roliga Minnen!   

   


Av cajsa jussila - 9 maj 2011 08:50



De blev en solig söndag med goda korvar på grillen!

 

     Det blåste en del men de var ändå en skön dag....

 

  tillsammans med goda vänner!

 

      

 

      mickas tar paus från grillandet.....

 

   Christine fick  njuta av en god Korv med bröd! ih   

 

   Naturen , så vacker o rogivande...

  arek dimi och josse... gick ut på bryggan....

 

      

josse o dimi...

 

  

Denna bild ger sommar vibbar :))

 

  vi tillbringade några timmar ute i naturen.. Visst e de härligt att Våren kommit...   yiiiiiiiiiiiiieeeeee

 

Söndagen slutade hemma i soffan... med god fika o Twilight filmerna..   ettan o tvåan...  

 

Tummen upp..    har helt missat att se dessa filmer, fantastisk saga... !nu e jag fast! hi

Nu måste jag se sista filmen...   Eclipse!!

 

Så idag lär jag bli en soffpotatis!! ... håller på att tvätta, så jag måste hålla mej hemma, ett par timmar  ändå.. 

 

avslutar med  två söta flickor..

 

 Celinn  hälsade på  en stund i går kväll.. här myser hon med faster Dimi..  

 

    

 

 

Av cajsa jussila - 8 maj 2011 10:27



           Grattis Kramar till Våran Karin!!

            

            

                                                                                          

      Denna kvinna är så otroligt Härlig...  !   

Så godhjärtad o full av galen Humor!    hihi

 

 

              Önskar Dej en Underbar Födelsedag!!  

 

              

Ett fång vackra rosor  & massa kärlek... från mej..

Till DEJ  Karin...   min  Fina Vän.....   

 

                                Puss & Kram   

 

 

Av cajsa jussila - 8 maj 2011 08:39



Helgen har varit härligt rolig ...

o framför allt   Solig!!  hi

 

   I fredags eftermiddag kom Kevin...

 

I går lördag, vaknade vi tidigt av  solens vackra strålar...

 

 Jag fyllde Picknick korgen  med smått o gott,   så  begav vi oss ut...  

 

                   smörgåsar, frukt, saft, vatten , kex ,yoghurt .. osv..-.

 

    Kevin o Dimi klättrade i träden,. Mycket  skratt o många äventyr...

 

      

 

    Kevin kände sej som spindelmannen när han klättrade upp för en Stor Stubbe! hi

 

     Dimi klättrade oxå upåååt... :) hi

 

       Man blir trött av allt träd klättrande! så en liten vilostund under solen... var njutbar!

 

 

     fick offra mej på en bild.... Ser ut som Blekfis! hahah

 

     Dimis mjukis giraff  , sattes i ett hål , i trädet!

Där satt han bra o hade full utkik! hi

 

     

det blev ett par kanon sköna timmar i parken....

 

 

I dag är det Söndag , det  ser ut att bli ännu en solig dag!                                                                         

 

 Vi har en  morgon guldstund att förgylla!  Ska strax duka fram frukosten, därefter  blir det bad , för barnen...

 

Kevin åker hem om ca 2 timmar , så vi får sätta fart  ,här hemma nu!

 

I eftermiddag åker vi   med goa vänner, o njuter av dagen vid en sjö..  å Picknick korgen tar vi med!   

 

Härlig Söndag till Er Alla...   

  

 

 

 

 

 

Av cajsa jussila - 5 maj 2011 12:12



I går kom vännen Christine o hälsade på.. hon bor i Höör ,men trivs fiiint i Eslöv..

 

Vi  tog  en promenad i stan.. det var kallt o vi huttrade rejält.. brrrr....

 

Tog oss in på vårt favo fik.. Skafferiet!!  

Vi ringde Dixi som var på praktik, hon dök upp på lunchen..

 

                      vi gottade i oss  goda baguetter!

  

      

        mums vilken god fika!!

 

      en favorit ... salami & brie....

 

                                     mysig fika stund....

 

sen gick vi en runda till loppis!

 

       Christine fann en platta med Thorleifs!! hih

hon var helt salig o rotade runt i LP samlingen !   hi

 

    Hon fortsatte med saligheten  hemma hos mej, då hon  tuggade i sej en tjock korv med bröd... !!

        hahahahhaaa   

 

    jag satte sen henne i jobb, fick  måla några ljus lampetter o hjälpa till att hänga upp  gardiner hi  ... en rolig  dag tillsammans..!

   

 Missade att sätta in bilder från Dimis Sockerkaksbak!

 

          Smeten till en  Citron sockerkaka, vispar Dimi ihop här

 

 

    å så måste man ju smaka lite ih

    smeten blev perfekt!! skjuts in i ugnen ca 40 minuter,

            kakan blev perfekt!!

 

      Arek o lady fick även ta en tugga...  kakan var saftig o god!

 

i eftermiddag ska jag o dimi gå till biblioteket, har några böcker jag skulle vilja låna..

          KRIGET ÄR SLUT.. AV

                                                  

              MORGAN ALLING..

Säkert en stark bok... har någon av er läst den?

 

       o några matböcker! ex   med Leila Lindholm.. hennes recept gillar jag!

 

  Nu blev jag hungrig ! ska bre en god lax macka o koka en stor mugg Te..   hi kram!

        

Presentation


Hej ! här e jag med min andliga blogg.. häng med mej på min resa:))

Fråga mig

366 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards