cajsadiva

Alla inlägg den 5 oktober 2010

Av cajsa jussila - 5 oktober 2010 16:17



Dimi var i helgen  o lekte  med hennes kompisar,.  barn till mina goda grannar..

 kompisens morbor Tony var på besök, Dimi har träffat honom flera gånger.. De satt o fikade och små pratade..Dimi är alltid nyfiken på personer "vem dom är o var de kommer i från"

 

Dimi frågade Tony, var hans  fru var..

"hon är bortrest" svarade han..

"har hon några syskon?" undrade Dimi vidare..

 

"hon har en syster som är 12 år, hon bor i Kosovo "svarade Tony...

"vet du vad hon  heter?" frågade han Dimi, ..

 

Tony hade  precis tänkt att berätta namnet för Dimi , när hon plötsligt utbrast  "ja, jag vet vad hon heter, Hon heter Leonora!"

 

Tony  blev väldigt förvånad , namnet stämde!!

 

"hur kunde  du veta hennes namn? " frågade han

 

" jag vet inte , de bara kom upp i mitt huvud" svarade Dimi ..

                                   

 

 

Tony berättade detta för mej när vi sågs.. han var väldigt tagen ..

 

"hur  kunde Dimi vetat flickans namn"? 

 ..

Dimi har en andlig ådra som visar sej då och då..

jag lägger inte så mycket energi på det, utan hon vet att jag finns här ,om hon  har frågor och funderingar..

 härom kvällen när hon skulle sova..hände något,som gav  mej bevis,för hennes förmåga.. Jag bäddade ner  henne o  vi kramades...

kände då  en andlig energi i rummet..  känslan att  någon  stod och tittade på mej o Dimi..

 

           

Jag berättar aldrig till henne , om  jag upplever, el känner av något andligt..

Denna kväll satt jag  en  längre stund hos Dimi, Senare gick jag in och tittade  till henne, hon sov lugnt..

På morgonen, frågade  jag om hon  sovit gott..

 

"inte riktigt" , svarade hon...

"det var någon  som tog mej på benen , i går när du gick ut från rummet!"

 

"varför sa du inget till mej?" frågade jag..

"mamma det gjorde inget ,jag la mej och tittade  ut mot dörren, men jag  såg ingen,   sen somnade jag"

förklarade hon..

 

Hon berättade om händelsen , som om det var helt Naturligt  för henne!

 

 

När vi i dag satt   och kopplade av efter middagen, så bestämde jag mej för att testa henne..

 

 " Dimi, kan du se vilken siffra jag tänker på, mellan 1-10?"  frågade jag..

 

Hon tittade på mej  log och svarade bestämt,

" ja, de kan jag!"

 

jag tittade henne i ögonen o tänkte hela tiden på siffran 5 ..

 

" du tänker på nummer 5"! sa hon..

 

jag "hoppade till"! hade ju inte  riktigt räknat med att  hon skulle klara det!

 

... " det var rätt", sa jag o bad henne gå in i ett annat rum ...o se  vilken siffra jag tänkte på... Hon ställde sej i vardagsrummet o jag började tänka på en  siffra... Nr 7...

 

" 7!" hörde jag henne ropa!! "det kan  inte vara möjligt ! jag började skratta smått hysteriskt!! OTROLIGT!!....

Dimi sprang  in  till mej , slängde armarna om mej o började  glatt skratta

 

 

             

 

    " Mamma, Jag bara ser en siffra framför mina ögon"!   sa hon,

  sen skrattade hon  glatt vidare.. hi

     Hon blev nog lika förvånad som jag!

 

Av cajsa jussila - 5 oktober 2010 13:38



"God morgon Underbara, ha en fin dag, puss"

 

 

Ett sms, av Rara karin..som hon sände mej i morse..

 

 

                   

 Tack min kära!!   

 

Sen blev de god frukost..

 

    

 

   Fullkorns baguette och  Te.. tände ett ljus för alla nära & kära på andra sidan..

 

Mina tankar går varje dag, till min kära vän knorr..som mist hennes underbara man Tor...

 

En underbar levnadsglad  person.. hans familj har  en lång tung sorg att ta sej igenom.-

 Åker till Knorr så ofta jag kan, var senast hos henne i söndags, jag och Bitte... Vill bara  ta henne i min famn och finnas för  henne, i den djupa sorgen.. 

 

                                 

 

  

Fick även ett sms från min mamma idag...

 

Hon är i Turkiet med alla de andra!

 

Moster Bibban fyller 60 idag o har redan firats tidigt i morse med champagne, tårta och sång  

Hon har även fått åka fallskärm efter en båt! hahah jag kan se hennes livrädda min framför mej   hihi..

I eftermiddag skulle de ut på ett annat båt äventyr!!

"Vi har det underbart,Skål!"   avslutade hon messet med! hih

 

          

              GRATTIS MOSTER!       

 

Idag blir det tacos.. sen drar jag och Dimi , till teatern.. Hon bara älskar det!  

Dimi  hon Spexar o sjunger här hemma varje dag,så jag tror  minnsan, att teater scenen e  helt rätt plats för henne! 

                    

          "Teater är Min stora Passion!"                           

Presentation


Hej ! här e jag med min andliga blogg.. häng med mej på min resa:))

Fråga mig

366 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards